top of page
Seated nude, graffite and white charcoal on toned paper, 20 minute sketch, Oct 2014.jpg

Nudo - graffite su cartoncino - 2014

Through painting I express my view of the world, my intellectual background, my inner feelings and my spirituality. My reference is classical, but at the same time I'm rooted in the contemporary artistic world. I have chosen a figurative style in general, but I also explore other styles, such as non-objective or semi-objective. Many are the paths of the world and so are the ways to describe them.

I don't belong to any political party, religion or group.

As a free thinker I strive for knowledge, that which lies beneath a structure of created contrasts and oppositions. I consider individual freedom to be the highest value and the most precious possession of our lives.

Resume

La pittura è il linguaggio principale che ho scelto per esprimere la mia idea del mondo, i miei riferimenti intellettuali, la mia interiorità e la mia spiritualità. È una visione che riporta all’epoca classica ma allo stesso tempo è ben radicata nella contemporaneità. Pur lavorando principalmente su un figurativo più o meno realista, non mi lego ad uno stile definito ma lascio che la mia curiosità mi guidi attraverso esperienze pittoriche anche molto diverse tra loro. I percorsi del mondo sono infiniti, così sono i modi per descriverli.

Non appartengo a chiese, partiti o fazioni. Sono una libera pensatrice e aspiro alla conoscenza più autentica, quella che giace sotto la struttura delle opposizioni e delle contrapposizioni costruite. Reputo la libertà il valore più alto e il bene più prezioso.

cv

  • Instagram
bottom of page